2010. február 23., kedd

Barlang Hotel, valahol a Bükkben II.

Vasárnap reggel, miután kibújtam a hálózsákomból, kinéztem a barlangból. A viharos szél kavarogva hordta a havat, néhol combig érő hóbuckákat fújt össze. Bár már a gondolat is dermesztő volt, erőt vett rajtam a kalandvágy... Kabát nélkül, fényképezőgéppel a kezemben, bele a hóviharba! Pár kattintás után az ujjaim ráfagytak a gépre, a szél teljesen átfújt, arcomat jégszilánkok vagdosták. Az elkészült képek azért megérték ezt az áldozatot! :)



Gyorsan vissza is szaladtam a meleg barlangba.. Ekkorra már a többiek is felébredtek. Megreggeliztünk, összepakoltunk, és megvitattuk, merre tovább? Az eredeti tervet - mely szerint Szilvásvárad, Szalajka völgy, egy hosszabb kávészünet, majd vissza Bélapátfalva- nemes egyszerűséggel kihúztuk. Ennyi hóban ez őrültség lett volna!
Az új terv: egyenesen Bélapátfalva, végig a kéken!
Számításaink szerint ez is közel 20-25km, és szintben is ott van, elég lesz. A szél kavarta a havat, az apró jégszilánkok mintha ezer, meg ezer pici lándzsák lennének, úgy szúrták az arcunkat.
Egy kiszögelésnél Őr kő előtt gyönyörű panoráma sejlett a fák takarásában. A kíváncsiság égett bennem, nem tarthatott vissza semmi! Combig érő hóban küzdöttem be magam a képekért. Küldetésemet nehezítette, hogy a hó alatt nagy, éles szélű kövek rejtőzködtek. Megérte a küzdelem! A látvány lenyűgöző volt.
Tovább haladva az ösvényen, láttunk még sok szép fényképezni-valót. Mivel az idő most nem volt az ellenségünk, én lépten-nyomon kattintottam.

Szép fenyvesek mellett haladt a kék jelzés, a katona síroknál azonban áttértünk a piros keresztre. Innen az utunk a völgy helyett a hegyoldalon, frissen hullott, térdig érő szűz hóban vezetett.


Nagy élmény volt elsőként beletaposni!

A kanyargós úton fantasztikus kilátásban volt részünk.




A Lak völgyi tóhoz leérve azért már szükségünk volt a meleg teára és az elmaradhatatlan tejeskávéra!
Volt meglepetés
is! :)
Összefutottunk szombat éjjeli hálótársainkkal.

Mivel a buszuk a havazás miatt nem indult, elvittem őket Egerbe. Kiderült róluk, hogy már több, mint 20 éve járnak hegyet, s völgyet, és ismerik a Kárpát-medencét, mint a tenyerüket. És mert Jó tett helyébe jót várj!, kaptam tőlük néhány igazán izgalmas túraötletet. Ezek közül a legcsábítóbb a bükki időszakos források. Tavaszra megszervezem....


FOTÓALBUM! Katt a képre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése